Jak správně spát

15. listopadu 2012 v 14:25 | *N* |  Rady a tipy
Příjde Vám to divné téma? Možná. Ale spánek je důležitý. Pro celkovou krásu, zdravý vzhled, ale i pro naší psychickou stránku osobnosti. Myslím, že každý znás ví jaké je to špatně se vyspat. Jsme protivní i na naše nejbližší, nic nás nebaví...
Prošla jsem intenet a našla ty nejdůležitější rady jak se vyspat do růžova. :)



1) Délka spánku

Každý z nás má na délku spánku jiné nároky. Některým stačí i 4 hodiny, pro některé je i 9 hodin málo. Doktoři uvádějí jako optimální délku spánku 8 hodin. Například novorozenci spí až 18 hodin, předškoláci potřebují 10-12 hodin a starší aspoň 9 hodin. S růstajcím věkem se délka spánku zkracuje. Znáte to. Babičky jsou schopné vstát v 6 ráno. Vyberou vajíčka slepicím, podojí krávu, udělají snídani celé rodině a já nevím co ještě a vy si ještě dlouho potom hovíte v postýlce. Tento bod je zcela na nás. Každému vyhovuje jiná délka spánku.

2) Pravidelnost

Nejlepší co můžeme pro náš spánek udělat je chodit spát ve stejnou dobu a vstávat ve stejnou dobu. Vím, že třeba po flámu nebo o víkendu je naprosto běžné ležet v postýlce až do oběda, ale vaše tělo bude naopak zmatené.

3) Teplota

Spát v úplném vedru je hloupost. Já například na večer vždy otevírám okno. Ať už je pod nulou nebo naopak. Vědci uvádějí, že ideální teplota je mezi 17-21 stupni.

4) Jídlo a pití

V pozdějších odpoledních hodinách a večer by se nemělo jíst těžká jídla a už vůbec ne pít kafe. Jedno ranní kafíčko Vám uřčitě neublíží, ale pít 15 kafí za den není optimální. Jít do postele v kručícím žaludkem také není nejlepší. Poslední jídlo by mělo být přibližně v 7 večer. Pokud ale chodíte spát pozdě, není na škodu si dát malou pozdní večeři. Ale pozor žádnou tlačenku s cibulí.

5) Cvičení

Nejlepší je cvičit hned ráno nebo brzo odpoledne. Zacvičit si pět minut před spaním má opačné účinky. Budete nabití energií a neusnete.

Na závěr mám pro Vás jeden údaj z Guinnessovy knihy rekordů jedna Angličanka vydržela spát 18 dní a 17 hodin. Neuvěřitelné.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Berenika Berenika | E-mail | 29. března 2013 v 12:48 | Reagovat

Ahoj, moc děkuji za přínosný článek :-)
Tipů na spánkovou hygienu je všude hodně, na druhou stranu není špatné na ně občas narazit, protože osobně já mám tu zkušenost, že na to vždycky po nějaké době zapomenu a v důsledku toho to jde do háje.
Dobré tipy jsou také na webovkách dobry-spanek.cz nebo nespavost.net - a taky spoustu zajímavých článkůmají blogy e-shopů s matracemi, třeba http://www.kralovske-spani.cz kde jsem toho našla hodně zajímavého.
Každopádně děkuji za tipy.
Návštěva Tvého blogu byla moc příjemná :-)

2 Karfigolka Karfigolka | E-mail | Web | 24. listopadu 2015 v 10:50 | Reagovat

Rozhodne lepšie sa spí, keď má človek moderný matrac. Matrace akcia vám jej umožní kúpiť za super ceny http://www.matrace-store.cz/

3 Jana Jana | E-mail | Web | 26. listopadu 2015 v 9:26 | Reagovat

Spánek je zdravý a spát se prostě musí. Zajistit si kvalitu spánku můžete i vhodným výběrem lůžka https://www.maxi-postele.cz/Postele-s-matraci/POSTEL-NIKA-120-x-200-PENOVA-MATRACE-ROST

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama